9 Temmuz 2012 Pazartesi

Et benleri diyabetin habercisi olabilir.

Uzmanlar birden fazla görülen et beninin insülün duyarlılığını düşürdüğü, diyabet riskini de yükselttiği yönünde uyarıyor. Dicle Üniversitesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Alparslan Kemal Tuzcu'nun, İç Hastalıkları Bölümü'nden Dr. Fuat Ulucan ile beraber hazırladıkları ''Et benlerinin şeker hastalığı ile ilişkisi'' konulu tez çalışması sonucunda yapılan araştırmada, daha önceden  şeker hastalığı olmayan kişilerden et beni bulunan 67 ve et beni olmayan 88 kişiye şeker takviyesi yapıldı.

her 30 dakikada bir glukoz ve insülin seviyeleri gözlendi, gruptakilerden et beni bulunan hastaların  % 23,9'unda, et beni olmayanların ise %10,2'sinde diyabete rastlandı. Yapılan istatistiksel araştırmalarda et beni olan grupta şeker hastalığına yakalanma riskinin yaklaşık 3 kat arttığı bildirildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder